Recente persberichten

Introductie nieuwe thermo inkjetprinter met MEK-inkt

VIDEOJET® introduceert revolutionaire hoge-resolutie printtechnologie voor niet-poreuze substraten, die op MEK gebaseerde industriële-inktprestaties combineert met de eenvoud van thermo inkjet

Leerdam, 19 maart 2014— In antwoord op de behoefte van de voedsel-, farmaceutische en cosmetische industrie aan codes in hoge resoluties op niet-poreuze verpakkingen, introduceert Videojet Technologies, een leider op het gebied van codeer-, markeer- en printoplossingen zijn laatste innovatie in thermische inkjetprinters, de Videojet 8610. De 8610 maakt gebruik van sneldrogende inkten, waaronder op MEK gebaseerde vloeistoffen en zorgt voor prints met een hoge resolutie op niet-poreuze materialen zoals folies, kunststof en gecoat materiaal.

De Videojet 8610 bevat een gepatenteerde cartridge voor industriële inkten waaronder op MEK gebaseerde printvloeistoffen en biedt de ideale eigenschappen die men voor een moderne thermo-inkjetoplossing zou wensen. “Videojet erkent de groeiende wens van verpakkingsprofessionals om in-line codes van meerdere regels en andere coderingen in hoge resolutie te kunnen printen (waaronder DataMatrix- en QR-codes) zonder dat ze hun verpakkingsontwerp hoeven aan te passen. De innovatie die ten grondslag ligt aan de 8610 is onze nieuwe industriële cartridge – een volledig afgesloten printcartridge die speciaal is ontwikkeld voor het afgeven van op MEK gebaseerde inkt,” aldus Chris Riley, Vice President Marketing bij Videojet. “In samenspel met het geautomatiseerde Cartridge Readiness System™ is het 8610 printsysteem direct gereed, ongeacht de frequentie of duur van veel voorkomende productielijnonderbrekingen. Hierdoor kunnen sneldrogende solventinkten zoals MEK worden gebruikt om toch keer op keer schone, herhaalbare codes te printen.” Met printresoluties die wel vier keer hoger zijn dan bij continuous inkjet biedt de 8610 prints die letterkwaliteit benaderen en zeer scherpe randen vertonen. Zo kunnen fabrikanten eindelijk markeringen met een hoge resolutie op deze lastig te coderen substraten printen.

Het Videojet 8610 printsysteem bestaat uit drie hoofdcomponenten: een controller met een gebruikersinterface, een industriële printkop met het innovatieve Cartridge Readiness System™ en een eenmalig te gebruiken inkjetcartridge. “Voor fabrikanten die gebruik maken van platte substraten is de 8610 waarschijnlijk het eenvoudigste MEK-printsysteem op de markt,” gaat Riley verder. “De 8610 is ontworpen vanuit de basisgedachte van gebruiksvriendelijkheid. Het onderhoud is minimaal en bevat alleen het nu en dan afvegen van de printarray en shutter. Inkt wordt ververst door eenvoudig de cartridge te verwisselen, een taak die ook door een nieuwe gebruiker binnen 15 seconden kan worden uitgevoerd. Bovendien zijn er geen slijtende onderdelen die moeten worden vervangen en is geen kalibratie of afstelling vereist, zodat het productiepersoneel zich kan concentreren op andere lijnactiviteiten.”

In veeleisende omgevingen met een hoge doorvoer moet vaak de grens van de capaciteit van verpakkingslijnen worden opgezocht om de productiecijfers te halen. Videojet is er zich van bewust dat wanneer u uw lijn ongepland moet stilleggen dit direct invloed heeft op uw productiviteit en uw winst. De 8610 brengt de beschikbaarheid van de printer op een hoger plan doordat elke cartridgewissel een nieuwe printarray met zich meebrengt. Hierdoor blijft de hoge productiesnelheid gehandhaafd. De ingebouwde Code Assurance van de 8610-controller vereenvoudigt taakselectie en data-invoer, waardoor u snel en eenvoudig, keer op keer de juiste code op de juiste plek op het juiste product print.

“De ervaring laat zien dat een hoge printkwaliteit alléén niet volstaat; ze moet ook relevant zijn voor de toepassingsbehoeften van onze klanten. Deze nieuwste innovatie van Videojet vormt een robuuste industriële oplossing voor klanten met hoge toepassingseisen waarop de beschikbare technologieën nog geen antwoord bieden. We willen oplossingen bieden die voldoen aan de behoeften van onze klanten en verheugen ons erop dat we met de Videojet 8610 revolutionaire printprestaties het hoogste gebruiksgemak kunnen bieden,” aldus Riley.

Bel voor meer informatie over de Videojet 8610 Thermo Inkjet naar 0345-636-522 of kijk op www.videojet.nl.

Over Videojet

Videojet Technologies is een wereldwijde leider op het gebied van productidentificatie en levert producten voor inline printen, coderen en markeren, plus toepassingsspecifieke vloeistoffen en productlevenscyclusdiensten. Ons doel is om samen te werken met klanten die verpakte consumentengoederen, farmaceutische en industriële goederen produceren en hun productiviteit te vergroten, hun merken te beschermen en uit te breiden en de trends en regels van de branche voor te blijven. Dankzij onze klanttoepassingsexperts en brancheleidende technologie voor continuous inkjet (CIJ), thermo inkjet (TIJ), lasermarkering, thermo transfer overprinten (TTO), verpakkingscodering en labeling heeft Videojet wereldwijd al meer dan 325.000 printers geïnstalleerd. Onze klanten vertrouwen op producten van Videojet om dagelijks meer dan tien miljard producten te printen. Ondersteuning voor klantenverkoop, toepassingen, service en training wordt geboden door verkoopkantoren met meer dan 3000 teamleden in 26 landen wereldwijd. Daarnaast omvat het distributienetwerk van Videojet meer dan 400 distributeurs en OEM’s in 135 landen.

© 2014 Videojet Technologies B.V. Alle rechten voorbehouden.